loading...
RHTYUEA
انگورستان بازدید : 10 سه شنبه 01 تیر 1395 نظرات (0)
شهرستان مرودشت یکی از شهرستانهای استان فارس ایران است. مرکز این شهرستان، شهر مرودشت است. جمعیت این شهرستان بر طبق سرشماری سال ۱۳۸۵، برابر با ۲۹۷٬۳۹۹ نفر بوده‌است[۱].



شهرستان مرودشت در شمال شیراز واقع شده و آب و هوای آن در نواحی کوهستانی سردسیر و در سایرنواحی معتدل است. کاوش‌های علمی تاریخی نشانگر آن است که هزاران سال پیش از آنکه داریوش تپه سنگی را بر دامان کوه رحمت برای احداث کاخ‌های خود انتخاب کند، اقوام متمدن در دشت وسیع مرودشت می‌زیسته‌اند. ویرانه‌های شهر باستانی استخر و تخت جمشید بخشی از تاریخ این شهر را به نمایش می‌گذارند. روستای چمنی رامجرد نیز یکی از نزدیکترین روستاها به این شهرستان است که از نظر پذیرش توریست بصورت شناور (گذرا) و دائمی آمار جالب توجهی را در بین مناطق به خود اختصاص داده‌است. پتروشیمی شیراز یکی از نزدیکترین و بزرگترین بخش‌های صنعتی اقتصادی است که در ۴ کیلومتری این شهرستان قرارگرفته که علیرغم رونق اقتصادی خوب از نظر تولید آلودگی زیست محیطی زیان زیادی را به شهروندان این منطقه وارد نموده‌است.

رودخانه کر که از کوه‌های اقلید سرچشمه می‌گیرد از ورودی این شهر عبور می‌کند که البته پتروشیمی آب آن را تا حد زیادی آلوده نموده که نتایج الودگی کاملا مشهود می‌باشد. یکی از مناطق مهم کشاورزی کشور بخش رامجرد میباشد ک بیشترین تولید کننده گندم در استان فارس مربوط ب این قسمت میباشد. تخت جمشید نیز که یی از مهمترین مناطق گردشگری باستانی دنیا می‌باشد در 5 کیلومتری شرق این شهرستان واقع شده‌است. شهرهای فاروق و سیدان نیز از جمله مناطق سرسبز و دیدنی و همچنین قطب‌های مهم اقتصادی بدلیل وجود باغهای انار و میوه و همچنین محصولات مرغوب کشاورزی است.



اطلاعات کلی
کشور ایران
استان فارس
مرکز مرودشت
سال شهرستان شدن ۱۳۵۴
مردم
جمعیت ۳۰۷،۴۲۹ نفر (۱۳۹۰)
مذهب شیعه
آب‌وهوا
بارش سالانه بین 450 تا 600 میلی متر
روزهای یخبندان سالانه تقریبا 20
داده‌های دیگر
پیش‌شماره تلفنی 0714
وب‌گاه www.728.ir
شهرها
مرودشت، کامفیروز، رامجرد،
سیدان، فاروق، خانمین
تعداد بخش‌ها
مرکزی، کامفیروز، درودزن، سیدان، کر



ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • صفحات جداگانه